Chcę kupić wodomierz…
Wodomierz radiowy ze zdalnym odczytem stanu licznika tzw. licznik smart– wygodny, bezobsługowy dla klienta można zakupić w PWiK . To urządzenia pomiarowe renomowanej firmy, sprawdzone. Taki wodomierz to same zalety dla użytkownika. Największym plusem jest to, że odczyt odbywa się bez koniecznosci wejścia przez naszego pracownika do pomieszczeń mieszkalnych, w terminie wskazanym w umowie, nie angażując uwagi klienta. Eliminujemy także możliwość wystąpienia pomyłek związanych z czynnikiem ludzkim, złego odczytu czy przepisania wskazania.
Istnieje także możliwość zainstalowania zwykłego wodomnierza. W takim przypadku klient we własnym zakresie zakupuje taki wodomierz oraz go instaluje. Po dokonaniu montażu zgłasza ten fakt do PWiK w celu oplombowania, ponieważ tylko wodomierze oplombowane oraz posiadające cechę lagalizacji podlegają rozliczeniom.
Jak odczytywać wskazania wodomierza?
Ilość pełnych metrów sześciennych zużytej wody jest oznaczona kolorem czarnym, natomiast cyfry w kolorze czerwonym oznaczają wartości dziesiętne, setne i tysięczne (ilość litrów). Podając wskazanie wodomierza należy podawać wyłącznie cyfry czarne, oznaczające pełne metry sześcienne, natomiast czerwonych nie podajemy. Cyfry czerwone po przekroczeniu wartości 5 – miejsca dziesiętne oraz 0 – miejsca setne i tysięczne zaokrąglamy o metr w górę.
Jak zabezpieczyć wodomierz przez mrozem?
Przed nastaniem niskich temperatur należy: zabezpieczyć pomieszczenie, w którym znajduje się wodomierz, przed działaniem mrozu poprzez naprawę ubytków w ścianach, wstawienie brakujących szyb, uszczelnienie drzwi i okien; studzienki wodomierzowe poddać gruntownemu czyszczeniu, usunąć z nich wodę, wyremontować, w szczególności zwrócić uwagę na pokrywy czy nie są uszkodzone; zabezpieczyć wodomierz izolacją cieplną (pianka, tkanina, styropian), pozostawiając możliwość jej zdjęcia w celu dokonania odczytu licznika; przewody wodociągowe przechodzące przez pomieszczenia nie ocieplane odpowiednio zaizolować – ocieplić; elementy instalacji wodociągowej wykorzystywane jedynie w okresie letnim zabezpieczyć poprzez zamknięcie zaworów oraz ich odwodnienie.
Ryczałt – jeśli zmieniła się liczba domowników to …
W systemie ryczałtowym warto i należy bezzwłocznie przekazać PWiK informację o aktualnej ilości domowników. To na tej podstawie jest naliczany ryczałt i w momencie, gdy ilość ta się zmniejszyła a nie poinformujemy o tym PWiK , spółka będzie naliczać nam dotychczasową opłatę, bez możliwości korekty wstecznej. Na dokonanie zmiany (zwiększenia/zmniejszenia) mamy 14 dni.
Czy warto systematycznie podawać stan wodomierza?
To wybór klienta. Sam ma obowiązek odczytać i podać stan wodomierzy (podliczników) co najmniej dwa razy do roku – w okolicach kwietnia i października. PGK odczytuje też stany wodomierzy głównych drogą zdalną, radiową co około dwa miesiące. Jeśli nie chcemy, aby jednorazowo skumulowała się nam większa kwota do zapłaty, możemy sami częściej podawać stany wodomierzy. Możemy wybrać drogę telefoniczną lub pośrednictwo naszego e-BOK. W celu weryfikacji osoby dzwoniącej należy przygotować numer Nabywcy (tzw. ID Klienta) dostępny na dokumencie faktury.
Mam konto na eBOK. Czy otrzymam fakturę „papierową”?
Jedno drugiego nie wyklucza. Możemy być po prostu bardziej eko-. Jeśli nie zrezygnujemy z tego rodzaju dokumentu, będziemy go nadal otrzymywać. Warto jednak wiedzieć, że eBOK oferuje możliwość wydruku faktur, rozrachunków i innych informacji.
Faktura nie dotarła? Sprawdź, dlaczego tak się mogło zdarzyć?
Czy nasza posesja, nasz dom jest odpowiednio oznakowany tabliczką numerową a mieszkanie swoim numerem? Prawidłowe oznakowanie posesji numerem porządkowym ma istotne znaczenie nie tylko dla kuriera dostarczającego nasze faktury, ale przede wszystkim dla służb ratunkowych – łatwość identyfikacji domów jest niezwykle ważna dla ratowania życia, zdrowia czy naszego mienia. Pozwala na szybkie dotarcie karetki, wozu straży pożarnej czy pogotowia wodociągowego. Poza tym – to obowiązek wynikający z przepisów prawa. Przeszkodą w pozostawieniu faktury przez kuriera będzie też oczywiście brak oznakowanej skrzynki pocztowej, zamknięta furtka i brak dzwonka czy domofonu, powodujący niemożność nawiązania kontaktu z domownikami.
Jaki jest termin płatności za wodę i kanalizację?
Taką informację łatwo odczytać z faktury. Jest to maksymalnie 20 dni do daty jej wystawienia – tydzień na doręczenie i dwa tygodnie na zapłatę. To wygodny czas.
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania?
Przejdź na stronę Kontakt, gdzie znajdziesz wszelkie informacje kontaktowe.