Na łamach „Forum Przedsiębiorczości” dodatku do „Dziennik Gazeta Prawna” ukazał się artykuł o PWiK w Ząbkach Sp. z o.o.
Polecamy lekturę.
link do e-wersji:
http://www.forum-przedsiebiorczosci.pl/wydania/Forum_Przedsiebiorczosci_Wrzesien_2017.pdf
Treść artykułu:
PWiK w Ząbkach buduje swoją strategię rozwoju odwołując się do zasad CSR – Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Ścisłe relacje z lokalnymi władzami i organizacjami pozarządowymi mają na celu rozwój oraz dobro ogólne społeczeństwa. Spółka spełnia się realizując programy stypendialne, kulturowe, a także różnego rodzaju akcje w ramach rozwoju aktywności społecznej.
Spółka aktualnie zakończyła budowę Stacji Uzdatniania Wody z własnym ujęciem.
– Ponad 70 proc. mieszkańców Ząbek może cieszyć się już wodą z naszego własnego ujęcia, resztę zaopatrują zewnętrzni dostawcy. Nasza woda jest krystaliczna, czysta chemicznie oraz całkowicie wolna od wszystkiego rodzaju mikroorganizmów i metali ciężkich, co umożliwia w pełni bezpieczne picie jej prosto z kranu – mówi prezes zarządu Janusz Tomasz Czarnogórski. Ząbki uzyskały stałe, bezawaryjne źródło czystej i zdrowej, filtrowanej wody w ilościach, które zaspokajają obecne potrzeby miasta.
Budowa własnej Stacji Uzdatniania Wody była możliwa dzięki udzielonej przez NFOŚiGW pożyczce w wysokości 13 774 453,20 zł. W najbliższych dwóch latach PWiK zamierza postawić budynek administracyjno-socjalny charakteryzujący się niskim zużyciem energii. Będzie on spełniał warunki energooszczędnej użyteczności publicznej klasy energetycznej A. Zapewni to ograniczenie zużycia energii i emisji CO2. Dla potrzeb ogrzewania budynku wykorzystane zostaną nowoczesne instalacje pomp ciepła tzw. pompa dolnego zasilania wykorzystująca energię wody pobieranej z naszych ujęć na terenie SUW. W chwili obecnej została wykonana dokumentacja budowlano-wykonawcza i uzyskano pozwolenie na jego budowę.
Idąc z duchem czasu spółka rozwija System Informatyczny Przedsiębiorstwa, usprawniając komunikację z odbiorcami swoich usług. – Pierwszym ułatwieniem dla klientów było wdrożenie modułu elektronicznego Biura Obsługi Klienta tzw. e-BOK. W ramach usługi, zarejestrowani klienci otrzymali dostęp do historii transakcji zrealizowanych z naszym Przedsiębiorstwem. Uruchomiliśmy usługę wysyłki faktur elektronicznych, a wraz z nimi możliwość realizowania szybkich płatności przy pomocy kodów QR. Zamiast wpisywać ręcznie dane do przelewu, można pobrać wszystkie dane przy pomocy aplikacji w smartfonie – tłumaczy Prezes. Rozwijając zakres e-faktur wprowadzimy funkcje płatności masowych oraz indywidualne konta bankowe, aby zwiększyć szybkość rozliczania należności.
W najbliższej przyszłości planowane jest także wybudowanie kolejnej Stacji Uzdatniania Wody, która pozwoli na zaspokojenie potrzeb zaopatrzenia w wodę południowo-wschodniej części miasta przeżywającej obecnie boom inwestycyjny i rozwojowy.